· 

Gezond afvallen zonder dieet stap 5: Meer bewegen

 Hoe zat het ook alweer met de succesformule voor afvallen? Gezond afvallen bestaat voor 80% uit de juiste voeding en voor 20% uit meer bewegen:

  • Afvallen met de juiste voeding, maar zonder extra bewegen is een begin.
  • Afvallen door meer beweging, maar zonder de juiste voeding wordt erg lastig.
  • De combinatie met extra bewegen én de juiste voeding  is goud waard. En helpt het beste om af te vallen.

Om te bewegen kan je naar de sportschool gaan, maar dat hoeft natuurlijk niet. Want gezond bewegen kan op allerlei manieren. Hoeveel beweeg jij? 

Beweeg 30 minuten per dag

Je verbranding komt al lekker op gang  als je in ieder geval 30 minuten per dag beweegt. Dit kan door een stevige wandeling, maar ook als je de trap op loopt of een stuk fietst. 

 

Hou de drempel laag voor jezelf. Creëer meer beweegtijd tijdens je dagelijkse bezigheden. Denk aan:

  • De fiets pakken of lopend in plaats van met de auto (boodschappen, werk, op bezoek, naar de kapper)
  • De trap nemen in plaats van de lift of de roltrap
  • Vaker opstaan als je veel zittend werk hebt (ook thuis!)
  • Neem een hond, dan moet je er wel vaker op uit 😉
  • Ga standaard een blokje om na het avondeten.

Het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn om meer te gaan bewegen.  Maak er een gewoonte van. Enne ... meer dan 30 minuten per dag bewegen mag natuurlijk altijd.

 

Sla je eens een dag over, dan is dat helemaal niet erg. Zo lang je over de week gezien maar probeert om gemiddeld 30 minuten per dag flink te bewegen.

De laatste tip!

Ben je tot hier gekomen met het lezen van de 5 stappen naar gezond afvallen zonder dieet? Dan is het nu tijd om  actie te ondernemen.

 

Het is bewezen dat je eerder afvalt als je aan de slag gaat met professionele hulp.

Vraag daarom nu een gratis adviesgesprek aan met Voedingscoach Hanny. 

De 5 stappen naar gezond afvallen zonder dieet

Lees hier de eerste stappen naar Gezond afvallen zonder dieet:

stap 1 Stel realistische doelen

stap 2 Bewustwording

stap 3 Juiste eetpatroon 

stap 4 Gezonde voeding