· 

Hoe je gratis je energiebehoefte checkt en fris het voorjaar start

Het is tijd om de winter van je af te schudden. En fit, vrolijk en energiek het voorjaar in te gaan. Tegen het einde van de winter ben je wat futloos en heb je het sneller koud. Je gezondheid en je gewicht kan wel even een boost gebruiken.

Het zonnetje dat begint te schijnen geeft de motivatie om goed voor jezelf te zorgen. En dat begint natuurlijk met lekker en gezond eten. Met deze tips schud jij de winter van je af en ga je fris de lente in.

 

Tip 1. De juiste voeding

Gezond eten is veel makkelijker in het voorjaar. Je hebt meer zin in salades en vers fruit en je hebt minder behoefte aan warme zware maaltijden.
Start de eerste weken van de lente meteen gezond.  Eet veel groente en kies tussendoor voor fruit of een extra volkorenboterham met mager beleg. In plaats van die zware en vette snacks. Zo krijg je weer snel nieuwe energie.

 

Tip 2. Check je energiebehoefte

Wil jij weten hoeveel energie je nodig hebt op een dag? Vraag nu een gratis check aan! 
Aanmelden voor een gratis check van je energiebehoefte.    

 

Tip 3. Drink water

 

Genoeg water drinken is ontzettend belangrijk voor je gezondheid. Het zuivert je lichaam en zorgt voor de opname van voedingsstoffen en het verwijderen van afvalstoffen. Zorg dat je een kan water in de buurt hebt staan tijdens je werk of studie. Vul de kan met takjes munt, citroen, komkommer of limoen voor een lekker smaakje en wat extra vitamine.
 

Tip 4. Creëer je eigen moestuin

 

In je raamkozijn, op je balkon of in de tuin; het voorjaar is het ideale moment om eigen groenten en kruiden te laten groeien. Het is leuk en gezond om met de natuur bezig te zijn en op deze manier kweek je een beetje van je eigen vitaminen. 

 

Tip 5. Ga naar buiten en beweeg

Dit heeft niet persé met voeding te maken, maar zorgt wel voor je gezondheid. Met warmer weer is het lekker om meer tijd buiten de deur door te brengen.

Het wordt ook weer langer licht, dat maakt het makkelijker om na het eten een wandelingetje te maken. Je zult zien dat je je een stuk fitter voelt als je regelmatig een wandeling maakt.

 

 

Start het voorjaar met een gratis check van jouw dagelijkse energiebehoefte.