· 

Hoe je het jojo-effect voorkomt en wél kilo's afvalt

De manier waarop je afvalt voorspelt je kans op succes.

Hoe sneller je afvalt met een dieet, hoe minder kans je hebt om op gewicht te blijven.

Na het dieet val je makkelijk terug in oude eetgewoontes. En ook al eet je niet meer, de meeste kilo’s komen net zo snel snel weer terug.

 

Hoe voorkom je dat jojo-effect? Vraag het Voedingscoach Hanny tijdens een gratis telefonische kennismaking.  

Drie succesfactoren om wel blijvend af te vallen

1. Langzaam aan

Je hebt de meeste kans op blijvend succes als je eetgewoontes aanleert waarmee je op een rustige manier afvalt. In plaats van 15 kilo afvallen in 3 maanden

 

Weten hoeveel jij dagelijks nodig hebt? Vraag een gratis adviesgesprek  aan. 

 

2. Bewegen

Bij afvallen hoort bewegen. Minstens een half uur tot een uur per dag. Elke activiteit telt mee. 

 

Door te bewegen prikkel je de stofwisseling en dat helpt je met afvallen.

 

3. Eet gevarieerd, gezond én lekker

Verander je eetpatroon. Begin klein, zodat je ze makkelijk vol houdt.

 

Geniet van je eten. Varieer met groente, broodsoorten en broodbeleg. Neem fruit bij het ontbijt. Of eet tomaatjes en komkommer bij de lunch. Probeer eens wat anders te eten dan je gewend bent.    

Gun jezelf een realistisch doel

Stel haalbare doelen. Begin met 3 -5 kilo. Ben je een paar kilo afgevallen, probeer dat dan eerst een tijd vast te houden.  En ga dan stap voor stap nog wat verder afvallen.

 

Dat werkt gewoon beter dan koste wat het kost zo snel mogelijk afvallen tot je weer “slank” bent. En het is gezonder voor je lichaam.

 

Zet vandaag de eerste stap naar minder kilo's,  vraag een vrijblijvende offerte aan Voedingscoach Hanny.