Sportresultaten verbeteren door de juiste voeding

Hoe intensiever je sport, hoe meer energie je verbrandt. En daarmee verbeter je de samenstelling van je lichaam: meer spieren en een lager vetpercentage. De juiste voeding helpt je daarbij om je sportprestaties te verbeteren.

Voedingscoach Hanny is gediplomeerd sportvoedingsadviseur. Ik kijk graag samen met jou naar de (sport)voeding die jij nodig hebt vor optimale sportprestaties. Maak gerust een afspraak voor een gratis adviesgesprek.  

De voordelen van sporten

Voldoende beweging en sporten heeft verschillende voordelen, bijvoorbeeld: 

  • Je vermindert de kans op veelvoorkomende ziekten
  • Je spieren en gewrichten blijven soepeler
  • Het kan goed zijn voor je zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde
  • Je lichaam kan beter omgaan met angst en stress

Veel mensen sporten om er beter uit te zien. Dat lukt niet met een uurtje sporten in de week. Je gaat pas na langere tijd resultaat zien als je het echt regelmatig doet. Dat wil zeggen: meerdere keren per week trainen.

 

Natuurlijk kan het voor komen dat je even niet zo gemotiveerd bent. Maar ook al zie je nog geen verschil, je werkt wel aan je lichaam. Met als belangrijk voordeel dat je conditie verbetert en je meer kracht krijgt.

Sporten en afvallen tegelijk, kan dat?

Wil je naast spieren opbouwen ook wat kilo’s afvallen? Dat kan, gezond eten en sporten is sowieso  een goede combinatie. Het is juist belangrijk dat je goed blijft eten, om te voorkomen dat je te weinig energie hebt om te sporten.

 

Voedingscoach Hanny helpt je graag om optimaal te presteren én af te vallen. Het traject is kort maar krachtig. Na een intensieve intake volgt een analyse van je eetgedrag in combinatie met je sporten. Daaruit volgt een uitgebreid advies. Het advies bevat je basisvoeding en de specifieke voeding die nodig is voor de dagen dat je sport.

  

Uitgangspunt blijft gezonde voeding die jou aan de juiste balans van energie helpt.