· 

Hoe makkelijk laat jij je verleiden?

Onderzoek laat zien dat we wel 200 eetkeuzes per dag maken. Bewuste en onbewuste keuzes. Ook voor eten dat niet altijd even gezond is. Dit zijn 10 slimme tips om de verleidingen te weerstaan. 

5 slimme tips om de verleidingen te weerstaan

Of je nu op straat loopt, op het station of in de sportkantine, overal om je heen is er de verleiding om lekker te snacken. Maak het je zelf makkelijker:

  • Neem eten mee voor onderweg. Denk aan fruit of een boterham. Want: geen honger = minder verleiding.
  • Dat geldt ook voor een borrel of een feestje. Eet van tevoren een boterham, salade  of fruit, zodat je de hapjes beter kunt weerstaan.
  • Heb je een feestje, bedenk dan van te voren wat je wel wilt nemen. En probeer het daar bij te houden.     
  • Kom je altijd door een straat met veel verleidingen? Ga die dan letterlijk uit de weg, neem  een andere route. 
  • Neem je een keer een snack? Kies dan de kleinste versie.  

En 5 handige tips voor thuis

  • Schep je eten in de keuken op. En zet de pannen niet op tafel, dan hou je het eerder bij één portie. 
  • Neem een kleiner formaat borden en glazen. Met groot servies eet en drink je eerder te veel.
  • Zin in chips? Doe het in een bakje, zo eet je niet ongemerkt door uit de zak. 
  • Leg snoep en chocolade achter in de kast, zodat je het niet steeds liggen als je een bord of een glas pakt.
  • Zet de fruitmand in het zicht en doe de koekjes in een dichte trommel in de kast.

Schakel hulp in

Wil je afvallen en gezonder eten, maar vind je al die verleidingen lastig? Vertel je vrienden en familie over je goede eetvoornemens. En schakel zo je eigen  hulptroepen in. Het is veel makkelijker om af te vallen als familie of vrienden ook gezond eten.

Gratis kennismaken met professionele hulp

Kan je daarnaast een professioneel steuntje in de rug gebruiken? Schakel dan je eigen voedingscoach in. Kom gratis en vrijblijvend kennis maken. Stel al de vragen die je hebt over afvallen en gezond eten. En krijg nog meer slimme eettips en trucs.