· 

De 7 beste tips om vakantiekilo's te voorkomen!

Die riem die een gaatje losser moet, die broek die net iets meer knelt bij de benen. Herken jij dit aan het eind van de vakantie en baal je ervan? Met deze 7 tips pas je ook aan het eind van de vakantie nog steeds in je kleren.

 

Tip 1: Eet 3x per dag, ook in de vakantie

Probeer jezelf zoveel mogelijk te houden aan je normale ritme van 3 keer per dag eten: ontbijt, lunch en diner. Zo kun je voorkomen dat je ongemerkt de hele dag eet, en misschien wel meer dan je wilt.


Tip 2: Slim kiezen

Je kunt natuurlijk ook slimmer kiezen. Een waterijsje in plaats van schepijs van de Italiaan scheelt calorieën bijvoorbeeld. Of een stuk meloen in plaats van een schaaltje chips. Water is een ideale dorstlesser voor op vakantie.


Tip 3: Schakel je Voedingscoach in

Start nog voor je vakantie met gezond eten. Vraag nu een gratis kennismaking met Voedingscoach Hanny aan.


Tip 4: Lekker bewegen

Wandelen, fietsen, waterfietsen, kanoën, surfen, tafeltennissen, badmintonnen, frisbeeën… Leuke vakantieactiviteiten die nog gezond zijn ook!

Tip 5: Met mate

Een ijsje, een barbecue, wat vaker uit eten. Heerlijk natuurlijk. Wees niet te streng voor jezelf, want dat houdt niemand vol. Maar je kunt erop letten dat je porties niet te groot zijn. En dat je niet te veel afwijkt van wat je normaal eet. 


Tip 6: Gezond onderweg

Ben je lang onderweg naar je bestemming, dan is het eten dat je tegenkomt langs de weg niet altijd even gezond. Denk aan fastfood bij wegrestaurants of tankstations. Neem je koeltas mee en vul die bijvoorbeeld met broodjes, salades en fruit. Dan eet je lekker en gezond, ook onderweg.


Tip 7: Voorkom verleidingen

Chips, borrelnootjes, blokjes kaas. Staat het eenmaal voor je neus, dan is het moeilijk om het niet op te eten. Zorg dus dat je ze niet teveel in huis hebt. Ook niet op de hotelkamer, in de koelbox of auto. En ga ook op vakantie  geen boodschappen doen als je trek hebt.

 

Fijne vakantie!