De vakantie is voorbij: nu afvallen met je voedingscoach

Weer terug in je dagelijkse ritme. Het beste moment om die vakantiekilo’s kwijt te raken. Of die kilo’s waar je toch al zo lang van af wilt. Zet nu die eerste stap en kom vrijblijvend kennismaken.

Gezond afvallen en fitter worden

Ben jij klaar met diëten? Maar wil je wel graag:

  • blijvend een aantal kilo’s afvallen?
  • fitter worden?
  • gezond én lekker blijven eten?

Kies dan voor mijn no-nonsense voedingsadvies. Je krijgt een uitgebreid, maar vooral praktisch voedingsadvies

Met dit praktische advies raak je eindelijk blijvend die kilo's kwijt. Kom gratis kennismaken

Gezond afvallen is niet duur

Voedingscoach-Hanny-afvallen-met-coach-afvallen-in-Rijen
Hanny, dé BGN erkende voedingscoach voor de regio Gilze-Rijen

Nog een aantal belangrijke voordelen als je kiest voor gezond afvallen met mijn hulp:

Mijn no nonsense advies helpt jou om blijvend gewicht te verliezen,  op een gezonde en betaalbare manier. 

Begin nu met gezond afvallen. Kom kennismaken. 

Ervaringen met Voedingscoach Hanny

Raak kilo's kwijt met een nieuw eetpatroon

We pakken het samen praktisch aan. Jij vertelt mij wat je eetgewoonten zijn. Tijdens het adviestraject zoeken we dan samen uit:

Zo krijg je inzicht in je dagelijkse energiebehoefte en het eetpatroon dat daar bij past.
 

Nieuwsgierig wat jouw dagelijkse energiebehoefte is? Vraag dan een gratis check aan.  

voedingscoach-afvallen-met coach

Gezond afvallen zonder intensief sporten

gezond-afvallen-voedingscoach-rijen
Een half uur per dag stevig wandelen helpt je afvallen

Voldoende bewegen helpt om op gewicht te blijven. En bewegen helpt om sneller af te vallen. Daar hoef je echt geen marathon voor te rennen of uren in de fitnesszaal te hangen. 

 

Een uur stevig wandelen (5 kilometer per uur) kost ongeveer 240 kilocalorieën. Met dagelijks een half uur extra stevig wandelen, kan je zomaar een kilo afvallen in twee maanden.

 

Meer bewegen heeft veel voordelen voor je gezondheid. Lees er ook over in mijn blog 9 redenen om (meer) te gaan wandelen.  

 

Mijn advies voor jou bestaat altijd uit een combinatie van een beter eetpatroon én een ander beweegpatroon. Zo maak je een vliegende start!  

Voedingscoach, gewichtsconsulent of diëtist; wie helpt mij met afvallen?

voedingscoach-hanny-bgn-erkend-professional

Een gewichtsconsulent of voedingscoach die is aangesloten bij de BGN, is opgeleid om gezonde mensen met overgewicht of ondergewicht te adviseren. En te begeleiden naar een gezond eet- en leefpatroon.

Mensen die om medische redenen (bijvoorbeeld ziekte of voedselallergie) specifieke voeding nodig hebben, worden begeleid door een diëtist. 

Koolhydraten; niemand kan zonder

Over koolhydraten is altijd veel te doen. Maar niemand kan zonder koolhydraten: 

  • Je lichaam heeft koolhydraten nodig als energiebron. Je hersenen kunnen zelfs niet zonder glucose, een soort koolhydraat.
  • Als je te weinig koolhydraten binnenkrijgt, dan gebruikt je lichaam spiereiwit als energiebron. Dat wil je voorkomen, want dat gaat ten koste van je spieren.
  • Je hebt kans op een tekort aan vitamines en mineralens als je te weinig koolhydraatrijke producten eet. 
  • De gezondheidsraad adviseert dat wie gezond wil eten, 40 tot 70% van zijn energie uit koolhydraten haalt.
  • Langzame koolhydraten helpen je afvallen!  

Hoe langzame koolhydraten jou juist helpen met afvallen

afvallen-met-koolhydraten-voedingscoach
Volkorenpasta met groente. Langzame koolhydraten met vezels, vitaminen en mineralen.

De sleutel tot langdurig gewichtsverlies is niet de hoeveelheid eten op je bord of het type voedsel (vet, koolhydraten of eiwit), maar de kwaliteit van je eten.

UIt een groot onderzoek bleek dat afvallen beter gaat als je:

  •  minder toegevoegde suiker, geraffineerde granen en andere bewerkte producten eet.
  • juist meer groenten en onbewerkte producten eet, inclusief complexe, langzame koolhydraten.

 

Langzame, complexe koolhydraten met veel voedingsvezels vind je in producten zoals: 

  • volkorenpasta, volkorencouscous
  • bulgur, zilvervliesrijst
  • volkorenbrood en volkoren crackers

In deze voedingsmiddelen zitten daarnaast B-vitamines en belangrijke mineralen, zoals ijzer, magnesium, chroom en zink.

Ook peulvruchten, groente en fruit zijn goede bronnen van koolhydraten.

voedingscoach-hanny-afvallen
De Schijf van Vijf helpt je bij een gezond eetpatroon

Voedingscoach Hanny en de Schijf van Vijf

De Schijf van Vijf bestaat uit producten die volgens de laatste wetenschappelijke inzichten goed zijn voor je lichaam. Omdat ze bijvoorbeeld de kans op hart- en vaatziekten en kanker verkleinen.

 

Als je eet volgens de Schijf van Vijf, dan krijg je voldoende mineralen, vitamines en vezels binnen. Kies je niet te vaak voor producten die buiten de Schijf van Vijf staan, dan blijf je makkelijker op gewicht. 

Waar heb jij zin in vandaag? In broccoli of witlof? En neem je vis, peulvruchten of vlees? Is daar pasta, aardappelen of couscous lekker bij? Wil je melk of yoghurt? En drink je genoeg water?  

 

Hoe je lekker en gezond kunt eten op basis van de Schijf van Vijf? Maak een vrijblijvende afspraak.