Start met afvallen; hou een eetdagboek bij

Het bijhouden van mijn eetdagboek is een goed begin van je afvaltraject. 

 

Veel mensen zijn verrast dat ze anders eten dan ze dachten. Vaak onderschat je hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt. Door het eetdagboek:

  • krijg je inzicht in je eetgewoonten;
  • word je bewust van wat je eet;
  • zet je de eerste stap naar afvallen.  

Kun je wel wat professionele hulp gebruiken bij het afvallen? Zoals feedback op je eetpatroon en advies voor een beter eetpatroon? 

 

Maak dan nu een afspraak voor een gratis adviesgesprek.

Gratis eetdagboek helpt jou afvallen

Download
Gratis eetdagboek voor jou
Dit gratis eetdagboek is de eerste stap
Adobe Acrobat document 317.3 KB

Wil je liever een versie in Word van mijn dagboek? Stuur me even een berichtje, dan krijg je het Word-bestand in je mail. 

Mijn eetdagboek is de eerste stap naar verandering

Voedingsadvies geeft het beste resultaat als het is afgestemd op jouw eetpatroon. Daarom is het bijhouden van een eetdagboek een goed begin. Het geeft meteen inzicht in je eetpatroon. Zo werkt het:

 

1. Schrijf je eetgewoontes een week op

Door een weemijn eetdagboek bij te houden, krijg je een goed beeld van je eetgewoontes. 

 

2. Hou je eetdagboek regelmatig bij 

Meteen noteren wat je hebt gegeten werkt het beste. Is dat lastig, neem dan foto’s van wat je eet. En verwerk die aan het eind van de dag in je eetdagboek.  

 

3. Laat je dagboek door mij analyseren 
Heb je het dagboek ingevuld, laat je eetpatroon dan analyseren door Voedingscoach Hanny.  Deze uitgebreide analyse kost € 49,50. 

 

TIP: deze analyse wordt vergoed door de aanvullende verzekering van de meeste zorgverzekeraars  

Verkeerde eetgewoonten ontdekken met mijn eetdagboek

Problemen met afvallen hebben vaak te maken met verkeerde eetgewoonten, zoals:

  • Verkeerd inschatten hoeveel calorieën je eet
  • Niet willen weten hoeveel calorieën je écht eet
  • Eten uit verveling of stress
  • Eten om jezelf te belonen
  • Gewoon niet weten dat iets ongezond is

Wat de redenen van jouw overtollige kilo’s ook zijn, elke calorie die je inneemt moet worden verbruikt. Anders val je niet af. 

 

Weten hoeveeel caloriën jij dagelijks nodig hebt? Vraag dan een check van je dagelijkse energiebehoefte aan.