Start met afvallen; hou een eetdagboek bij

Het bijhouden van een eetdagboek is een goed begin van je afvaltraject, omdat het je met de neus op de feiten drukt. En het kan net dat eerste stapje zijn, waardoor je er wél in slaagt om blijvend af te vallen. 

 

Dit eetdagboek is de eerste stap naar verandering

Voedingsadvies geeft het beste resultaat als het is afgestemd op jouw eetpatroon. Daarom is het bijhouden van een eetdagboek een goed begin. Het geeft meteen inzicht in je eetpatroon. Zo ga je aan de slag: 

Download
Gratis eetdagboek
Dit gratis eetdagboek helpt jou afvallen
Adobe Acrobat document 215.0 KB

1. Hou je eetgewoontes minimaal 5 dagen bij

Door minimaal vijf dagen in een week je eetdagboek bij te houden krijg je een goed beeld van je eetgewoontes. Hou het ook bij tijdens het weekend.

 

2. Hou je eetdagboek realtime bij 

Meteen noteren wat je hebt gegeten werkt het beste bij een eetdagboek. Is het lastig om alles op te schrijven, neem dan foto’s van wat je eet en drinkt. Verwerk het aan het einde van de dag in je eetdagboek. 

 

3. Download gratis het eetdagboek van Voedingscoach Hanny

Download hiernaast mijn kant en klare eetdagboek.   

 

4. Vraag een analyse aan Voedingscoach Hanny

Heb je een dagboek ingevuld en wil je weten wat er goed gaat en wat beter kan? Laat je eetpatroon analyseren door Voedingscoach Hanny. Vraag een gratis kennismaking aan. 


Dit eetdagboek helpt je bewust te eten

Veel mensen zijn verrast dat ze anders eten dan ze dachten. Vaak onderschat je hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt. Door het eetdagboek krijg je inzicht in je eetgewoonten en wordt je meer bewust van wat je eet. En dat is de eerste stap naar verandering. 

 

Kan je wel wat professionele hulp gebruiken bij het veranderen. Zoals feedback op je eetpatroon en advies voor een beter eetpatroon? Maak dan nu een afspraak voor een gratis kennismaking.

Verkeerde eetgewoonten ontdekken met dit eetdagboek

Problemen met afvallen hebben vaak te maken met verkeerde eetgewoonten, zoals:

  • Verkeerd inschatten hoeveel calorieën je eet
  • Niet willen weten hoeveel calorieën je écht eet
  • Eten uit verveling of stress
  • Eten om jezelf te belonen
  • Gewoon niet weten dat iets ongezond is

Wat de reden van jouw overtollige kilo’s ook is, elke calorie die je inneemt moet worden verbruikt. Anders val je niet af. Om die reden is het eetdagboek uitgevonden.

 

Daarin hou je heel precies bij wat en hoeveel je eet en drinkt. Maar ook wanneer je eet en drinkt. En, niet onbelangrijk, hoeveel en wanneer je beweegt. Oftewel, hoe je de caloriën weer verbruikt.

 

Weten hoeveeel calorien jij dagelijks nodig hebt? Vraag dan een gratis check van je dagelijkse energiebehoefte aan.