· 

Gezond afvallen? Eet voldoende!

Het klinkt misschien vreemd, maar ik spreek als voedingscoach veel klanten die te weinig eten. En daardoor niet afvallen. Vaak is dit het gevolg van de diverse diëten die ze in de afgelopen jaren hebben gevolgd.

 

Voor je het weet raak je door al die diëten het zicht op “normaal” eten kwijt. En ga je maar gewoon steeds minder eten, want dat moet toch werken? Helaas, werkt dat vaak averechts. 

Daar gaan je spieren

Eet je te weinig, dan raak je bovendien je spiermassa sneller kwijt. Je lichaam moet ergens de energie vandaan halen om in touw te blijven.

 

Met alleen een salade kom je veel te kort.

 

Zorg jij voor te weinig brandstof via je eten, dan is jouw spierweefsel ook een enorm goede bron van energie.

 

Het gevolg is dat je je spieren gaat "opeten". 


En je humeur wordt er niet beter op

Dan is er nog je mentale gezondheid, dat bij een crashdieet of een koolhydraatarm dieet speelt. Krijg je te weinig voedingsstoffen binnen, dan heeft dat een enorm effect op hoe je je voelt. Niemand wordt er vrolijk van om de hele dag honger te hebben.

 

Een gebrek aan koolhydraten is een zware slag voor je hersenen. Je brein is één van de zwaarste verbruikers van koolhydraten in je lichaam. Een tekort aan energie zorgt voor vermoeidheid, dufheid en chagrijnigheid waar je u tegen zegt. Doe jezelf dus een groot plezier; eet voldoende.

Het gaat er om wat je eet

Wil je afvallen, dan moet je natuurlijk minder calorieën eten dan je verbrandt. Maar alleen naar calorieën kijken is te eenzijdig. Het gaat om hoeveel je eet én om wat je eet. Daar kan ik jou als voedingscoach prima mee op weg helpen.

 

Zodra klanten met mijn advies aan de slag gaan is vaak de eerste opmerking: ”Wat moet ik veel eten!” Dat is in het begin even doorzetten, maar na een paar weken raak je al gewend aan het nieuwe eetpatroon. En komt ook het eerste resultaat.

Dit is wat klanten er van zeggen:

Geen extreme adviezen maar gezond eten (en veel!), waardoor je lichaam vanzelf meer gaat verbranden. Het is goed vol te houden en toch verlies je gewicht.

Peter, Alblasserdam

 

In het begin wist ik niet wanneer ik alles uit mijn persoonlijk plan moest eten, zo veel!? Maar daardoor heb ik 's avonds geen (lekkere) trek meer en gaan de kilo's er als vanzelf mee af!

Monique, Made

 

Het afvallen lukte me zelf niet. Nu bleek dat ik te weinig at. Door mijn eetpatroon te veranderen, mag ik meer eten waardoor ik me eerder verzadigd voel. Het is me nu wel gelukt om het er af te krijgen.

Jeanne, Gilze

Wil jij ook wat kilo’s kwijt?

Ben jij ook wel eens begonnen met afvallen door heel weinig te eten? Met resultaat? Of lukt het nog niet helemaal? Vraag gerust eens een gratis kennismaking aan. Stel al je vragen over gezond afvallen met een voedingscoach. En hoeveel eten jij nodig hebt.