· 

11 tips voor een iets gezondere carnaval

Met deze 11 tips voel je jezelf ook ná de carnaval nog fit!

  1. Neem 's avonds een stevige warme maaltijd. Maak dit al klaar voor de carnaval, zodat je het alleen nog hoeft op te warmen.
  2. Drink 1½ tot 2 liter water op een dag. Wissel bier af met water. En drink een groot glas water voor je gaat slapen.
  3. Er wordt gezegd dat je geen koffie zou mogen drinken, omdat je daarvan uitdroogt, maar dat klopt niet. Koffie levert ook vocht.
  4. Neem je rust tijdens een carnavalsdag, ga even zitten in de zon of in een cafeetje.
  5. Eet tussendoor. Smeer boterhammen en eet fruit. Bananen zijn een makkelijke én gezonde carnavalssnack voor onderweg.
  6. Wissel alcohol af met een niet-alcoholisch drankje.
  7. Eén biertje staat gelijk aan zo’n 11 minuten joggen. Dus grijp alle feestelijke kansen aan om lekker te bewegen.
  8. Ontbijt, ook al heb je geen honger! Eet wat muesli, fruit en yoghurt of twee boterhammen met wat mager beleg.  
  9. Zorg voor voldoende rust. Slaap goed uit en ga lekker luieren in de ochtend.
  10. Zing en lal met de muziek mee. Zingen maakt een mens gelukkig.
  11. Klets met zoveel mogelijk mensen, ontmoet je vrienden, deel complimentjes uit, lach en leef. Het is feest! 

Fijne carnaval allemaal!