· 

Afvallen in de overgang, zo lukt het wel!

Herkenbaar? Afvallen in de overgang is gewoon niet makkelijk. Je bent ook zeker niet de enige die last heeft van overbodige kilo's. Lees hier hoe die kilo's er zo makkelijk bijkomen. En wat je doet om ze weer kwijt te raken.

Zo komen de kilo’s er bij

afvallen-overgang
Bloemetje van een tevreden 50+ klant. Altijd leuk!

Zodra je in de overgang komt, heeft je lichaam minder energie nodig. Je beweegt (ongemerkt) minder en je spiermassa neemt af.

 

Eet je hetzelfde als voorheen, dan komen de kilo’s er vanzelf bij.

 

Ook hormonale veranderingen hebben invloed. Het gehalte oestrogeen en progesteron in je lichaam daalt. Daardoor sla je meer vet op en verandert je lichaamsvorm. Je lichaamsvet verschuift van dijen en heupen naar buik en taille.

 

En je schildklier kan vertragen, waardoor je sneller aankomt.

De 6 beste tips om wél af te vallen

Dit zijn de 6 beste voedingstips van Voedingscoach Hanny om wel af te vallen:

 

Tip 1. Eet voldoende eiwitten en calcium, voor het behoud van je spieren en je botten.

 

Tip 2. Eet minder suikers en snelle koolhydraten. Kies voor trage koolhydraten (volkoren producten) en vezelrijke voeding.

 

Tip 3. Kies voor producten met gezonde vetten, zoals noten, avocado, vette vis en olijfolie. Eet ze met mate, het blijft vet.

 

Tip 4. Drink minder alcohol, je lichaam kan er minder goed tegen.

 

Tip 5. Laat vrienden, lief en familie weten dat je bezig bent met afvallen, zodat ze je kunnen helpen als je het even lastig hebt.

 

Tip 6. Eet voldoende!

 

De laatste tip klinkt misschien vreemd, maar ik maak het regelmatig mee dat mensen veel te weinig eten. Waardoor hun spijsvertering niet meer goed werkt.

De ervaring van een 50+ klant

Béa van den Brink: 

"De methode waar Hanny mee werkt sloot aan bij mij. Houvast, met uitleg, waardoor ik nu alleen verder kan. Ik ben meer afgevallen dan we van tevoren hadden ingeschat, omdat ik mijn leefstijl echt aangepast heb. Je moet het natuurlijk zelf doen, maar met Hanny's coaching geef ik je een grote kans van slagen."

Wil jij ook aan de slag met de kilo's? Vraag dan gerust een gratis telefonische kennismaking.

Gezond eten én lekker bewegen

Gezond afvallen vraagt om gezond eten, maar ook bewegen is super belangrijk om na je 50ste op gewicht te blijven. Ook al heb je er misschien niet altijd zin in, bewegen houdt je spiermassa op peil. En met die spieren verbrand je automatisch meer calorieën en raak je eerder dat buikvet kwijt.

 

Beweeg het liefst minimaal een half uur per dag. Hiervoor hoef je echt niet elke dag naar de sportschool, of uren te gaan rennen. Wandelen, fietsen of zwemmen zijn ook goede opties.

Wees niet te streng voor jezelf

Wees niet superstreng voor jezelf als je trek hebt in wat lekkers. Maar probeer een beetje maat te houden. En als het een keer niet lukt? Laat het los en pak de volgende dag de draad weer op.

Tips voor afvallen