· 

50+ en afvallen? Zo lukt het wél

Ken je dat? Elk half jaar één of twee kilo erbij. En zo’n zwembandje om je taille dat er eerst niet zat. Ben je 50+, dan is afvallen gewoon lastiger dan voorheen. Check deze 5 slimme tips van Voedingscoach Hanny om wel af te vallen. 

De 5 beste tips om wél af te vallen als 50+er

voedingscoach-Rijen-afvallen

TIP 1. Eet voldoende eiwitten en calcium, voor het behoud van je spieren en je botten.

 

TIP 2. Eet minder suikers en snelle koolhydraten. Kies juist voor trage koolhydraten (volkoren producten) en vezelrijke voeding.


TIP 3.
Kies voor producten met gezonde vetten, zoals noten, avocado, vette vis en olijfolie. Eet deze producten met mate. Het zijn gezonde vetten, maar het blijft vet.

 

TIP 4. Drink minder alcohol, je lichaam kan er minder goed tegen.

 

TIP 5. Laat vrienden, lief en familie weten dat je bezig bent om af te vallen, zodat ze je kunnen helpen als je het even lastig hebt.

 

EXTRA TIP: Vraag Voedingscoach Hanny hulp bij het afvallen. Het is bewezen dat  afvallen onder begeleiding van een professional betere resultaten oplevert. 

 

Wacht niet langer. Vraag nu een gratis telefonische kennismaking met Voedingscoach Hanny aan. En krijg 10% korting op jouw Persoonlijke Plan voor gezond afvallen. Profiteer alleen in juni van deze actie voor 50+ers! 

Ervaringen van 50+ ers met Voedingscoach Hanny

Jij bent niet de enige 50+er die last heeft van extra kilo's.  Al veel 50+ vrouwen gingen je voor bij Voedingscoach Hanny.  Lees de ervaringen van een aantal 50+ers over de werkwijze van Voedingscoach Hanny.   

Hierdoor komen de kilo’s er bij als je boven de 50 bent

voedingscoach-hanny-afvallen-rijen-gilze
Bloemetje van een tevreden 50+ klant. Altijd leuk om te krijgen!

Ongeveer vanaf je 50ste heeft je lichaam minder energie nodig. Je beweegt (ongemerkt) minder en je spiermassa neemt af. Blijf je hetzelfde eten als voorheen, dan komen de kilo’s er vanzelf bij.

 

Ook hormonale veranderingen hebben invloed op je gewicht. Tijdens de overgang daalt de hoeveelheid oestrogeen en progesteron. Daardoor slaat je lichaam meer vet op. En je schildklier kan vertragen, waardoor je sneller aankomt. 

 

Door oestrogeen verandert ook je vetverdeling en daarmee je lichaamsvorm. Bij veel vrouwen ‘verschuift’ het lichaamsvet van de dijen en heupen naar de buik en taille. 

Gezond eten én lekker bewegen

Ook al heb je er misschien niet altijd zin in, bewegen is super belangrijk om ook na je 50ste op gewicht te blijven. Bewegen houdt je spiermassa op peil en daarmee verbrand je automatisch meer caloriën.

Beweeg het liefst minimaal een half uur per dag. Hiervoor hoef je echt niet elke dag naar de sportschool of hele uren te rennen. Wandelen, fietsen of zwemmen zijn ook goede opties.

Weten wat voor jou werkt? Maak een afspraak voor een vrijblijvende telefonische kennismaking.  

Wees niet te streng voor jezelf

Wees niet superstreng voor jezelf als je trek hebt in wat lekkers. Maar probeer een beetje maat te houden. En als het even een keer niet lukt? Laat het los en pak de volgende dag de draad weer op.  

Meer informatie over gezond afvallen