· 

Gezond afvallen zonder dieet stap 1

Er zijn op dit moment nogal wat redenen om te zorgen voor een goede weerstand. Het Coronavirus uiteraard, maar ook een gewone verkoudheid of een griepje slaan dit jaargetijde graag toe.

 

Met voldoende weerstand is je lichaam beter bestand tegen ziekmakende bacteriën en virussen en word je minder snel ziek. Mocht je toch ziek worden, dan herstel je sneller.      

 

Over weerstand opbouwen schreef ik eerder al dat het superbelangrijk is om gezond te eten en regelmatig te bewegen. Pak je dat goed aan, dan sla je twee vliegen in een klap. Je weerstand verbetert en je raakt meteen die overtollige kilo's kwijt.

 

Wil jij ook meer weerstand en minder kilo's? Start dan nu met gezond afvallen zonder dieet! 

Gezond afvallen zonder dieet, hoe dan?

Ben jij ook iemand die:

  • Wil afvallen zonder "honger te lijden"?
  • Dus niet alleen op een blaadje sla wil leven.
  • En zeker geen dure pillen of of rare shakes wil slikken!
  • Wil afvallen door gezonde producten te eten, zonder dat dit de duurste ‘superfoods’ zijn?
  • Het dus op een slimme manier wil aanpakken?

Dan zit je hier helemaal goed, want met Voedingscoach Hanny ga je gezond afvallen zonder een dieet.

 

Voor meer weerstand en minder kilo's volg je de 5 basisstappen voor gezond afvallen zonder dieet.   

Gezond afvallen zonder dieet stap 1: Stel realistische doelen

Wees je er van bewust dat je geen 5-10 kilo per maand gaat afvallen. Dat kan ook helemaal niet op een gezonde manier. Deze zogenaamde crash diëten zijn gewoon erg ongezond. Waar je op moet rekenen is dat je maximaal 2 kg per maand afvalt.

 

Gezond afvallen zonder dieet bestaat voor 80% uit het aanpassen van je eetpatroon en voor 20% uit meer bewegen.

 

Kies je er voor om alleen meer te gaan bewegen, dan is het bij voorbaat een verloren zaak. Je moet echt beginnen met het aanpassen van je voeding om resultaat te krijgen.

 

Pas wel op: met alleen je eetpatroon aanpakken val je op den duur niet meer af. Gezond afvallen zonder dieet gaat het beste met een combinatie van goede voeding en meer bewegen.